Thank You!!!

Friday, October 29, 2010

persimpangan jalan ini

Angin yang sepoi-sepoi bahasa
menampar-nampar wajah ku yang mulus,
ombak yang menerjah pantas
menampar-nampar ganas kaki ku,
namun tidak aku rasa sakitnya....

Sang mentari menjelma
di celah-celah bukit
seakan-akan membawa segulung sinar harapan,
Burung-burung yang berkicauan
di pohon rendang itu
seakan-akan membawa perkhabarannya.....

Dalam aku menghayati
keindahan pagi desa,
sang bayu membisikkan rindu
menyedarkan aku akan kisah tahun lalu,
kisah persimpangan jalan itu....

Di persimpangan jalan ini,
aku dan kau berpisah,
pandangan matamu
menggetarkan hati ku yang tulus,
kau lepaskan genggaman tangan mu,
kau biarkan kaki mu melangkah membawa diri,
kau biarkan air mata mengalir...

Di persimpangan jalan ini,
aku masih setia menanti kepulangan mu,
Di persimpangan jalan ini,
aku masih mahu berharap,
Di persimpangan jalan ini,
aku masih punya kamu...........

[Rindu itu lumrah hidup, cinta itu pengalaman hidup, perkahwinan itu pengorbanan hidup)

G.S.W.....

9 comments:

  1. haha..... 2la......... baru tina taw........ hahaha.....

    ReplyDelete
  2. cik diana dh fOllOw... hehe..
    wah.. soOk wei...
    nukilan yg indah..;)

    ReplyDelete
  3. hehehe........ time kasih diana..... t kite belanja ek....... haha

    ReplyDelete
  4. goood.....aku pon x leh buat mcm ni...hihihi

    ReplyDelete
  5. hehe..... time kasih..... ala..... tina leh ajarkan...... haha

    ReplyDelete
  6. haha...... cikgu muzik jiwanya jiwang sikit... hehe

    ReplyDelete
  7. bagusnya ada blog. nanti boleh tolong promosi novel saya ek- nasi lemak ikan pekasam

    ReplyDelete