Thank You!!!

Wednesday, October 27, 2010

AKU BUKAN MALAIKAT


Aku bukan malaikat

juga bukan si bidadari

dan juga sang azazel

juga bukan si penunggu malam


tapi sering tertanya-tanya siapakah aku?

juga sering meragui apakah diri ku?

aku adalah aku dan aku bukan kamu juga bukan dia...

itu ternyata benar.....

mana mungkin kamu adalah aku....

mana bisa kamu adalah dia.....


tapi terkadang aku bingung...

mengapa kamu sering menghantuiku?

mengapa dia sering menjadi bayangku?

tapi aku sedar yang aku bukan malaikat..


maafkan aku kerana tidak sering bersamamu...

maafkan aku kerana tidak mendengar bisikan hati si dia

kerana aku bukan malaikat..


meski diri mu bukan malaikat,

dia masih berdaya membisikkan kata cinta

masih terdaya menitipkan madah cinta

jika hati mu masih mahu berbicara

jika hati mu masih punya perasan padanya


Sesungguhnya jikaku mampu coretkan karya indah..

tak mampu juga ku cipta seindah bidadari syurga..

Jika ku mampu mendengar isi hatinya..

tak mampu juga ku turutkan semua..

Kerana aku bukan malaikat..


lihat pada matanya

lihat pada pancaran cahaya matanya

ada sinar harapan yang membisikkan kata cinta.

sekilas pandangan mungkin ada cinta..


masih ada sekelumit harapan..

Namun masih lagi mengharap...

Harapan yg mungkin tinggal harapan...

Tapi aku masih tetap akan menyimpan sisa-sisa harapan itu...


biarlah hanya tinggal sisa harapan

biar sisa harapan yang membawa diri menyusuri jalan kenangan

mengenang kembali memori yang pernah tercipta tika dua hati berpaut

indahnya saat itu, dukanya saat itu......

yang tinggal kini hanya sejalur kenangan pabila dirimu meninggalkan diriku


Nukilan ini adalah hasil karya Muhammad Widad dan saya ketika saling berkomen di laman facebook........ Nukilan ini yang dilahirkan pada 18 Oktober 2010 berjaya dihasilkan dalam masa lebih kurang daripada setengah jam.......... Terima kasih kepada Muhammad Widad, si pembuka bicara...........


2 comments: