Thank You!!!

Sunday, June 19, 2011

lupakan saja kecewa itu.............


Kembara cinta ku jejaki,
terbawa diri ke benua cinta,
mencari cinta menjadi misi,
apakah aku punya daya?

mencari cinta misi murni,
daya upaya bukan ukuran,
kuatkan azam cekalkan hati,
moga bertemu putera idaman.

si putera menjadi idaman,
segak bergaya terpikat adinda,
kakanda sentiasa menjadi dambaan,
berduanya kita bahagia selamanya.

jika diri dambaan milik puan,
kebahagiaan masih ditangan Tuhan,
tetapkan arah pastikan tujuan,
agar cinta tidak sesatkan perjalanan.........

*hasil usahasama saya dengan seorang rakan yang segak lagi bergaya, En. Hazwan....... Ternukilannya pantun empat kerat (haha........... pantun tuuuu) ini tepat pada jam 11.20 malam, pada 6 jun 2011........ TERIMA KASIH sir!


p/s: ini sesuatu yang baru........ pada saya, pantun ini tidak hanya bertemakan kepada misi mencari cinta oleh seorang pengembara cinta semata-mata..... pantun ini turut menyedarkan pembaca bahawa sesungguhnya sedalam mana perasaan kita pada seseorang, kebahagiaan kita masih di tangan Tuhan.. Oleh itu, jangan sesekali biarkan cinta mengalpakan anda.... Seandainya kita dikecewakan cinta, jangan sesekali biarkan diri kita dijerat cinta......... Anda mungkin bermonolog dengan diri anda sendiri, "Aku cuba lupakan kecewa tetapi aku tetap terjerat dengan cinta".... Lupakan semua itu kawan-kawan...... Lupakan......... dan tolong lupakan cinta yang tidak kesampaian itu bersama-sama dengan saya........ GAMBATEH!

2 comments:

  1. It's good. Nice. Well done. But is this pantun? It sounds more like seloka to me.

    Mr Is

    ReplyDelete
  2. thnxs sir..... owh.... does it sound like a seloka?? i though this is pantun's style is similar to the pantun in dondang sayang......... i will check and see whether is this a seloka or pantun..... heeee....... tq sir

    ReplyDelete