Thank You!!!

Monday, November 8, 2010

perpisahan yang sama........... (same old lang syne)


aku bertemunya sekali lagi,
bertahun-tahun telah berlalu,
aku masih aku,
dia, telah berdua, atau mungkin bertiga....

aku menguntumkan senyuman
paling manis, paling ikhlas,
seperti tika dulu,
dia menyapa dengan kenyitan mata....

aku dan dia
berjalan beriringan,
menuju ke zaman silam,
tersenyum aku, tertawa dia,
sungguh indah saat itu,
sungguh manis saat itu,
sungguh romantis saat itu....

kenangan masa silam terhenti,
tika ada anak kecil menyapa dia,
aku tergamam, dia tersenyum mesra,
dia mengusap kepala anak kecil itu,
sungguh iras dan mirip wajah mereka,
tersedar aku bahawa dia telah berdua
dan kini telah bertiga.......

sekali lagi,
perpisahan yang sama berulang,
perpisahan yang meluluhkan hati,
teringat aku tika di zaman sekolah,
tika dia meleraikan tangan ku untuk sahabat ku.........

No comments:

Post a Comment